Un cop finalitzada la primera assignació de places universitàries pel curs 2011/2012 s’ha tornat a demostrar el desgavell d’unes proves d’accés a la universitat...

Un cop finalitzada la primera assignació de places universitàries pel curs 2011/2012 s’ha tornat a demostrar el desgavell d’unes proves d’accés a la universitat realitzades des de la improvisació que han provocat que gairebé un 40% dels estudiants no hagin pogut accedir a la carrera que desitjaven.

Tal i com va succeir l’any passat, l’eliminació de les quotes d’accés han tornat a provocar distorsions en determinades carreres. Enguany, 78 centres d’estudi han vist com més del 30% dels seus alumnes provenen de Cicles Formatius i entre aquests 78 centres, en 19 carreres la presencia d’estudiants de Formació Professional ha superat el 50%. Les carreres d’Educació Social i Educació infantil han estat, tal i com va succeir l’any passat, els estudis amb un nombre més alt de estudiants provinents de Formació Professional.

Les dades tampoc han estat més positives pels estudiants de Formació Professional. S’ha demostrat que l’examen exigit als estudiants de cicles amb matèries que no formen part del seu currículum acadèmic ha estat molt negatiu. Tot i l’augment en el nombre d’estudiants universitaris el curs vinent, el nombre d’estudiants provinents de formació professional ha passat de 7.469 alumnes el curs 2010/2011 a 6.547 pel curs 2011/2012. A més, algunes de les carreres amb una nota de tall més alta registren un ínfim percentatge d’alumnes provinents de Cicles Formatius.

Un cop finalitzada aquesta primera assignació de places i a l’espera de analitzar totes les dades amb profunditat, compartim la valoració del secretari del Consell Interuniversitari de Catalunya, Claudi Alsina, qui el passat dimecres 20 de juliol va reclamar el retorn al sistema de quotes de forma provisional tal i com reclama l’AJEC des de fa dos anys. Des de l’AJEC continuem demanant un debat entre tots els actors implicats per tal d’establir un sistema d’accés a la universitat estable i que no perjudiqui a cap estudiant independentment de la formació de la que procedeixi.

Ens obliguen a molestar-te amb l'obvietat que aquest espai web utilitza cookies. Més informació

ACEPTAR