Amb la implantació de l’EEES la majoria de carreres han vist com s’introduïen canvis per tal d’homologar les titulacions amb Europa. Tot i que...

Amb la implantació de l’EEES la majoria de carreres han vist com s’introduïen canvis per tal d’homologar les titulacions amb Europa. Tot i que des de l’AJEC ja vam advertir que aquests canvis s’havien de dotar de recursos econòmics, Espanya es diferent i lluny d’augmentar els recursos per garantir la correcta aplicació de Bolonya, el pressupost universitari s’ha reduït dràsticament.

En els últims temps hem vist com les universitats catalanes patien una retallada de personal que impossibilita la correcta implantació de l’avaluació continuada. Els grups reduïts que van prometre els responsables d’educació finalment s’han convertit en molts casos en grups de prop de cent alumnes mentre el personal administratiu i docent anava minvant paulatinament.

Possiblement per aquesta càrrega docent del professorat, l’avaluació continuada s’ha convertit en més càrrega de treball durant el curs per un alumne que finalment veu com aquest esforç només li representa un petit percentatge de la nota final, provocant que l’estudiant, com sempre, hagi de jugar-se el curs en un examen final. Però ara només té una oportunitat, si té un mal dia, haurà de tornar a passar per caixa. Costa creure que aquest canvi de model no tingui un afany recaptatori.

Si bé és cert que la aplicació de Bolonya preveia la eliminació de la segona convocatòria, la deficient aplicació a l’estat espanyol de l’EEES fa necessari un replantejament d’aquesta mesura i retornar a les dues convocatòries per garantir la igualtat d’oportunitat de tots els estudiants. Sabem que la universitat va curta de diners, però els estudiants tampoc som Emilio Botín per anar finançant una educació superior que mai ha rebut els recursos necessaris per garantir un model d’universitats homologable als països punters europeus.

Des de l’AJEC ja vam advertir fa dos anys que no es podia aplicar Bolonya a cost cero. Enguany les taxes universitàries han augmentat prop d’un 7’4%, els crèdits en segona matriculació han pujat un 50% i la tercera matriculació no serà en cap cas becada. Així doncs, ens trobem en un curs universitari on les taxes han pujat però on la disminució de personal docent i administratiu repercutirà molt negativament en el nivell de l’educació terciària. Paguem més per una pitjor formació. Per tot això demanem que es mantinguin les dues convocatòries per matriculació i que s’apliqui l’EEES quan es tinguin els recursos necessaris.

Ens obliguen a molestar-te amb l'obvietat que aquest espai web utilitza cookies. Més informació

ACEPTAR