El currículum de la LOMCE, de vergonya aliena El currículum de la LOMCE, de vergonya aliena
El passat dissabte 3 de gener es van publicar els pocs desitjats i elaborats currículums per ESO i Batxillerat de la nova Llei d’Educació, la LOMCE,... El currículum de la LOMCE, de vergonya aliena

El passat dissabte 3 de gener es van publicar els pocs desitjats i elaborats currículums per ESO i Batxillerat de la nova Llei d’Educació, la LOMCE, del Ministre Wert. Uns currículums que han estat aprovats i publicats amb la màxima opacitat possible: aprovats en el darrer Consell de Ministres de l’any i publicats al BOE un dissabte 3 de gener. La transparència brilla per la seva absència.

Si analitzem el text, podem veure centenars d’idees purament ideològiques i sense sentit pedagògic (per no parlar de l’ètica):

  1. No hi ha temps pràctic per a que ni els centres ni els professionals puguin desenvolupar-lo i aplicar-lo en poc més de  8 mesos, per al curs 2015-2016.
  2. Afirmen que han consultat als “organismes i organitzacions més representatives”, potser parlen de la Conferencia Episcopal perquè no han parlat amb cap sindicat d’estudiants ni de treballadors de l’escola pública; i “en general a tota la comunitat educativa a través d’un tràmit d’informació pública”, ens deuen haver enviat un correu electrònic que, evidentment, ha anat a correu brossa.
  3. Parlen de “combatre els estereotips que suponen discriminació”, però entre els més de 200 ítems daprenentatge de l’assignatura de Llengua Castellana i Literatura cap d’ells inclou els usos discriminatoris del llenguatge.
  4. Posen al mateix nivell la igualtat entre homes i dones, l’educació per la pau, l’alimentació i la salut, el desenvolupament sostenible… i el respecte a l’empresari!
  5. Instauren les revàlides, dissenyades pel propi Govern central. Per tant, decidiran quins coneixements són més importants de cara al mercat i quins són perfectament prescindibles. És a dir: educació a la carta!
  6. Redueix la participació dels pares i mares en el procés educatiu a la mínima expressió. Per no parlar de la participació dels estudiants, que ni existeix!
  7. Parla d’autonomia dels centres però a la vegada la pròpia Llei els hi resta l’autonomia que fins ara tenien.
  8. Dedica paraules maques als alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu al mateix temps que li roben tots els suports.
  9. Volen “promoure els hàbits de lectura” però en cap moment nomenen les Biblioteques escolars.
  10. La Religió és optativa i avaluable fins i tot en Batxillerat. I si l’estudiant tria l’assignatura de Valors ètics (també avaluable) haurà d’estudiar “el paper i les funcions de les forces armades”.
  11. Els estudis relacionats amb les arts plàstiques i la música no arriben fins a 4t d’ESO i ho fan en modalitat d’assignatura optativa.
  12. Puja el número d’alumnes per aula, un cop més, de manera que les qualitats de les classes baixen en nivell proporcional.

Podríem escriure pàgines i pàgines de continguts incoherents que recull el currículum de la LOMCE, però no acabaríem mai. En definitiva, una altra vegada el ministre Wert i el govern del PP han demostrat que el seu objectiu és aconseguir una educació catòlica, retrògrada i sense qualitat. Per aquest motiu, ens oposem completament al currículum de la LOMCE.

 

Oriol Recasens,
Coordinador Nacional de l’AJEC

Ens obliguen a molestar-te amb l'obvietat que aquest espai web utilitza cookies. Més informació

ACEPTAR