Comunicat explicatiu sobre la no participació de l’AJEC a la ILP Universitats i la vaga del 9M Comunicat explicatiu sobre la no participació de l’AJEC a la ILP Universitats i la vaga del 9M
En les darreres setmanes, una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) està prenent forma amb l’objectiu de reclamar la reducció d’un 30% de les taxes universitàries.... Comunicat explicatiu sobre la no participació de l’AJEC a la ILP Universitats i la vaga del 9M

En les darreres setmanes, una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) està prenent forma amb l’objectiu de reclamar la reducció d’un 30% de les taxes universitàries. A més, hem de tenir en compte que també s’ha convocat una vaga per al proper dia 9 de maig de 2019, un forma d’actuació que s’està banalitzant. Després d’un debat dins l’entitat, volem fer palesa la nostra postura en aquest comunicat.

Considerem positiu que la comunitat universitària catalana hagi iniciat un projecte que té com a objectiu la reducció del greuge comparatiu que els estudiants catalans patim respecte a la resta de l’Estat, però no podem menys que sorprendre’ns per una certa càrrega de incongruències que es troben incloses en la iniciativa.

Hem de recordar que la principal demanda d’aquesta iniciativa legislativa, la reducció del 30% de les taxes universitàries, ja va ser aprovada pel Parlament l’octubre de 2016 amb el vot contrari de Junts pel Sí. El que és realment greu que és que el govern de la Generalitat no apliqui una decisió aprovada pel plenari del Parlament de Catalunya.

L’AJEC vol reafirmar que la gran tasca de la comunitat universitària feta en les jornades prèvies a la votació d’octubre de 2016 no pot quedar en l’aire: no podem acceptar que hàgim de reclamar una altra vegada el mateix, ara, però, reunint 50.000 signatures.

Alhora, i per tancar el cercle, ens ha causat malestar el fet que representants de partits que el 2016 es trobaven al Parlament i van votar en contra de la rebaixa, apareguin ara en els actes de presentació de la iniciativa. Com és possible que els mateixos que donen suport al Govern, que, repetim, està incomplint la rebaixa aprovada, ara vulguin sumar-se a aquesta iniciativa? És lògic anar de la mà amb actors que, anteriorment, han estat els principals opositors de la rebaixa de les taxes? Aquesta és la incoherència a la què ens referíem en un principi.

Finalment, volem posar en manifest que des del naixement d’aquesta iniciativa, l’AJEC hem experimentat una exclusió a l’hora de participar en molts espais de decisió sense cap motiu i això fa que tinguem la sensació de que el moviment de la ILP amaga certs interessos per part d’alguns agents que no volien sentir la nostra veu i que ens han silenciat i marginat

Volem deixar clar que defensem els projectes transversals capaços d’unir tot i les diferències i que, per tant, rebutgem les batalles polítiques que amaguen interessos partidistes darrere de les reivindicacions universitàries.

Per tot això, i malgrat que desitgem que les companyes organitzadores aconsegueixin els seus propòsits, així com que s’apliqui la rebaixa ja aprovada, des de l’AJEC sentim no poder sumar-nos a la iniciativa.

Descarrega el comunicat en PDF